זה למעלה משנתיים שב המוקד ומתריע בפני אנשי משרד הפנים על פגיעה מתמשכת בפונים לקבלת שירותים בלשכת מינהל האוכלוסין בירושלים המזרחית. במכתב שנשלח למשרד הפנים ביום 26.8.2009, העלה המוקד שורה של בעיות שמשרד הפנים מכיר בקיומן זה מכבר, ולגבי חלקן אף התחייב בפני המוקד לפעול נמרצות למציאת פיתרון. ברם, גם היום, שנתיים לאחר פניית המוקד, מאומה לא השתנה.
לשכת מינהל האוכלוסין בוואדי ג'וז אמורה לתת מענה לרבבות תושבי ירושלים המזרחית. הרשויות מצאו לנכון למקם באותו בניין גם את לשכת התעסוקה. סמיכותן של שתי לשכות אלו - אשר מטבע הדברים מושכות אליהן פונים רבים – זו לזו יוצרת עומס רב ובלתי נסבל של פונים ויוצרת תור ארוך כבר בכניסה הראשית לבניין. התור הארוך משתרך, כדבר שבשגרה, לתוך הרחוב, כשבזמן ההמתנה חשופים הפונים לפגעי מזג האוויר. והפונים נאלצים להמתין כשעתיים בטרם יזכו לעמוד מול פקיד הלשכה. עם כניסתם לבניין מצווים הפונים לעמוד בתור נוסף, לבידוק ביטחוני קפדני ומשפיל, הנמשך כשעה, במהלכו נדרשות הנשים, בין השאר, להסיר את העגילים מתנוכי אוזניהן.
יש לציין כי במשך זמן ההמתנה הממושך, הפונים אינם יכולים לגשת לשירותים ואין בנמצא מקומות ישיבה עבור קשישים ואנשים עם מוגבלויות גופניות. וכאילו לא די בזה, על הפונים ללשכה לשאת גם את היחס המשפיל והפוגע מצידם של אנשי הביטחון במקום. עובדי הביטחון, האמונים בין השאר על הסדר במקום, דורשים מהפונים לעמוד בתורים ישרים ומופתיים, אשר כל תזוזה בהם גוררת צעקות ואיומים מצד המאבטחים ומתן עונשים בדמות הפסקת הכנסת אנשים ללשכה.
דרישת המוקד בעניין הינה אך אחת בשרשרת תלונות להן נדרש המוקד בחודשים האחרונים, ולכולן מכנה משותף אחד: זלזול ויחס משפיל מצד משרד הפנים כלפי הפונים אליו, אם בכתב ואם בעל פה. כמו כן דוחה המוקד את ניסיונות משרד הפנים להתנער מאחריות למצב הבלתי נסבל בלשכה, תוך הפניית אצבע מאשימה ללשכת התעסוקה הנמצאת בבניין. רבות מן התלונות בהן עוסק המכתב, נוגעות להתנהלותה של לשכת האוכלוסין ועובדיה כלפי הפונים. המוקד דורש ממשרד הפנים להתייחס בדחיפות לטענות שהוא מעלה ולפרט את הצעדים, להם התחייב בעבר, לתיקון המצב הבלתי נסבל.